WooCommerce “accounts” instellingen

WooCommerce-instellingen voor “Accounts”

De instellingen voor “Accounts” hebben te maken met de klantaccounts in je webshop. Klanten kunnen als gast afrekenen (zonder een account aan te maken). Maar voor terugkerende klanten is een account handig. Dan hoeven ze niet steeds hun adres opnieuw in te vullen.

WooCommerce accountinstellingen

De eerste instelling zou automatisch goed moeten staan als je de WooCommerce-pagina’s goed hebt aangemaakt. Dit is de pagina waarop klanten hun account kunnen aanpassen, zoals het wachtwoord wijzigen.

Account-endpoints

Net als bij “Afrekenen” heeft de “Mijn account”-pagina verschillende “endpoints”. Deze vul je in zoals op de afbeelding rechts is te zien.

Bij de “Mijn account”-pagina kun je de URL-tekst invullen voor de pagina’s zoals “Bekijk bestelling”, “Bewerk account” en “Adres wijzigen”. Standaard zijn deze URL’s in het Engels. In het voorbeeld rechts heb ik ze naar het Nederlands vertaald. Let op: geen spaties of speciale tekens gebruiken.

Registratie-opties

Op deze pagina vind je de “Registratie-opties”. Hier kies je waar klanten zich kunnen registreren op je webshop.

Je ziet ook de instellingen voor registreren (zie afbeelding hierboven). Je kunt instellen dat klanten zich kunnen registreren op de “Afrekenen”-pagina en/of de “Mijn account”-pagina. Voor terugkerende klanten kun je op de “Afrekenen”-pagina een herinnering laten zien om in te loggen.

Je kunt ook instellen dat de gebruikersnaam automatisch wordt gemaakt op basis van het e-mailadres. Een wachtwoord kan automatisch worden gegenereerd, of de klant kiest zelf een wachtwoord. Klanten kunnen hun wachtwoord altijd later nog wijzigen.